6 veckor idag!

Hej

Tänk att det har gått 6 veckor redan. Jag har en vecka kvar på introduktionen och jag vet inte riktigt vad som kommer att hända efter det.
Imorgon och på söndag ska jag jobba övertid och det innebär att jag kommer att göra 13 dar. Det blir mycket timmar. Den här veckan kommer det att bli drygt 65 timmar. Alla jobbar mera övertid här och det är inget ovanligt att man jobbar mycket.

Dagarna rullar på och jag tycker att man hinner knappt stiga ur sängen så är det dags att sova igen och då slocknar jag direkt.
Idag har vi letat bilar igen och vi har inte riktigt klart för oss hur vi ska göra. Efter jobbet åkte vi ner till Dunmore som är en del av Scranton för att undersöka hur man gör när man ska ta körkort. Det var gratis att hämta körskoleboken och den var som ett häfte och hette Pennsylvania Driver´s Manual.

Tidigare i veckan så gaggade jag med en som kom tillbaka till jobbet efter att varit borta i 90 dagar. Han hade varit på grundträning för marinen och han beskrev tiden ungefär som dom flesta beskriver lumpen. Roligt när man tänker tillbaka på det men man skulle inte vilja göra om det. Det lät som han var positivt inställt till allt och han kanske skulle kunna tänka sig att göra om det. Grundutbildningen hade varit ute i bushen nånstans men massa förnedrande och kränkande övningar. Dom hade börjat med 80 deltagare och 60 hade fått fullgjort kursen.
En övning som dom hade var att dom blev utkörda ut i skogen och där blev dom utspridda två och två. Paren grävde en grop och fick sedan krypa ner där och gömma sig. I två dygn blev dom liggande i gropen och hela tiden  sprang befälen omkring och kollade så dom inte sov och sköt i luften.

Han berättade att dom försökte sova i tvåtimmarsskift där dom vaktade åt varann.

Två dygn i en grop utan mat låter ju inte så kul.

Vi diskuterade USA´s aktiviteter i mellanöstern och enligt han så verkar regeringen minska på bidragen till trupperna och deras närvaru i området kommer nog upphöra. Bush kanske sitter lite löst och det uträttas nog inte så mycket där nere nu. Den utbildningsstrategi som skulle vända allt verkar till hälften utbilda extreminister som uppger sig vara mot terror men som vänder utbildningen till något negativt.

Veckorna som har gått har varit bra men det finns dagar då man tycker att det är ganska tungt och det tyngsta är att dra information ur folk. Vissa pratar gärna och fyller i med sånt som dom tycker är viktigt och det är mycket givade och bra medans andra knappt svara på tilltal och det längsta dom klämmer ur sig är ja eller nej.

Situationen i övrigt är helt under kontroll men det är naturligtvis fullspäckade scheman då man ska fixa med bil, körkort, hyra av hus osv.

Ha de!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Daniel

Två dagar i en grop utan mat, det var nära verkligheten för mig nyss när jag höll på att ramla ner i en gammal gropugn. Undrar om någon nånsin hade hittat mig.

2007-06-24 @ 02:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0