Transylvanskt körkort och hus!

Tjo!

Det var ett tag sedan vi uppdaterade bloggen men det har varit mycket nu. Jag klarade uppkörningen och fick mitt körkort. Uppkörningen var ganska odramatisk men jag var nervös som tusan. Kanske för att det var så lätt så att kugga sig skulle vara riktigt förnedrande. Jag fick starta från kant och åka runt kvarteret, göra en fickparkering som var den sämsta genom tiderna. Sen var det klart. Säkerhetskontrollen gjorde uppkörningskontrollanten.

Vi har flyttat in i huset idag, officiellt iaf och vi har köpt köksbord på IKEA och vitvaror på rea. Kylen är en rackare med ismaskin och vattenfilter. Vi tänkte att det skulle vara fint att kunna dricka kranvattnet och slippa köpa hela tiden och bära hem. isbitar är ju kul å, har blivit lite mer is nu än vanligt kan jag säga.

Huset är trevligt och vi kommer att trivas bra tror jag. Våra prylar kommer på torsdag.

   

Grillen är ihopmonterad och premiärturen gick igår och det var gott. Min fru gjorde sås och jag brände vid köttet. Till detta gjorde vi hasselbackspotatis. Efterrätten blev amerikansk glass i stora lass.

Om ni inte är så känsliga och tittar noga på bilden med grillen så syns det nog att jag har blivit lite pösigare sen vi hamnade på den här sidan atlanten.

Enjoy!

Kenny

Kommentarer
Postat av: mor

Ett sånt kyl/frys hade vi tänkt köpa till torpet också, men vi ansåg det lite onödigt, så det blev ett vanligt. Men det skulle vara kul att ha haft.

2007-07-24 @ 17:38:55
Postat av: Anonym

Ett sånt kyl/frys hade vi tänkt köpa till torpet också, men vi ansåg det lite onödigt, så det blev ett vanligt. Men det skulle vara kul att ha haft.
Köksbordet påminner lite om det Angela och Annika har, fast ert är lite mörkare

2007-07-24 @ 17:40:02
Postat av: Marko

Hehee pösigare ? Det verkar ju vara mycket o smaska där ? ni får passa er lite ... Lycka till med era körkort och Alexandra som oxo ska ta kort inom kort . adjos..

2007-07-24 @ 22:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0