Besök hos frisören

Hojt! 
Igår så besökte vi en frisör för jag började få en enormt lurvigt utseende. Det ligger i dom äldre delarna av Clarks Summit och det var en dam på 26 år utan sjukförsäkring som var frisörska. 

Det kostade 17 dollar och så gav jag 3 dollar i dricks. 140 kr är ju inte så farligt för en klippning. 

Hon var missnöjd med Bush som bara klantade till det och tyckte att USA var ett land i dåligt skick nu när dom var i krig. Hon trodde att hela världen måste skratta åt oss bara för den där Bush. Hon beskrev amerikanarna som okulturella utan hyfs och var rädda för att prova nya saker.
Det som gällde var hamburgare och varmkorv som hon sa det. Hon hade inte haft sjukförsäkrning sedan hon var 18 och om hon blev sjuk så var hon tvungen och fixa det.
Jag frågade vad som skulle hända om hon behövde en operation, hon svarade: betala kontant och det som fattas kommer dom att jaga mig hela livet för att inkassera.  

Det har ju sina sidor med ett sånt här sjuksystem.

Ha de!

Kenny

Kommentarer
Postat av: mor

Det är nog ett tufft land om man blir sjuk. Det gäller att hålla sig på benen.
Tur att ni är försäkrade
kram

2007-07-08 @ 20:19:20
Postat av: Marko

Hallå ! Hmm det är bara tidfråga när vi får samma system i Sverige ! Titta bara på sk vårdgarantin .. den fungerar ju inte ! men väl betalda politiker ex GP har förtur i kön .. bara när man har $$$ .. Dessa försäkringar erbjuds redan . Det kommer att bli samma sak här hemma .

2007-07-09 @ 05:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0