Julfest

Tjo!
Igår närvarade vi på den årliga julfesten. Tillställningen var proper och min fru hade en ny dräkt dagen till ära och jag hade skjorta och slips.



Det började med cocktail och snacks, champinjon med spenatröra, jätteräka inlindad i bacon och massa annat. Lite kladdigt att stå och mumsa sånt men man har ju hyffsade tänder så det gick
bra. :)

Efter en timmes minglande var det dags för förrätten som var soppa, sallad och bröd. Det var väldigt gott och allt kom in efter varann i en rask takt. Som huvudrätt hade vi valt kyckling och den var tillagad med en fyllning och serverades med stekt potatis och grönsaker. Efterrätten var Creme brulee och det var jättegott.

Det var en öppen bar... det tog vi fördel av innan någon hann stoppa oss virvlade vi runt som tornados mellan borden, klädde ut oss med rockarna från garderoben och sjösatte en takbox i poolen.

Eller kanske inte riktigt....

Jag drack några amerikanska öl och en whiskey. Alla amerikanare dricker allt med is, inte öl då men om dom ska dricka whiskey så fyller dom glaset med is och silar spriten ner genom. Jag beställde en Jack Daniels utan is. Bartendern höjde ögonbrynen och tittade på mig som jag var en utomjording. Det är väl inte min favorit men det är ju kul att prova nåt annat. När det skulle vara en öppen bar så tänkte jag att det skulle vara ett utbud på lite olika whiskey sorter så man skulle kunna sitta och testa.
Underbart är kort och säg den lycka som varar.

Diskjockeyn spelade musik och hade musikfrågesport och andra lekar. Allt verkade vara traditionsenligt från förra året. Jag är ingen dansare och det var en del påtryckningar som jag talade mig ur och hävdade att det hela var säkerhetsfråga. Min fru har skyddsskorna på kemtvätt.
Det är lite trist att man är så kass på att dansa.

Vi rumlade hemåt vid 23, det var en trevlig kväll och hoppas vi får göra om det igen.

Smaskelismask!

Kenny


Kommentarer
Postat av: Jonas

Stiliga

2007-12-02 @ 16:56:18
URL: http://www.kroppsdelar.nu
Postat av: Lillasyster Marie

Danslektioner nästa!

2007-12-03 @ 23:48:53
URL: http://quinitha.blogg.se
Postat av: mor

Det är väl bäst jag tar och lär dig dansa, när jag kommer över i mars.

KRAM MOR

2007-12-12 @ 17:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0