Det blir inte bättre än såhär

Tjo!
Det blir ju att man funderar en del på vad man ska ta sig till här i livet. Vad ska man bli när man blir stor och varje dag skriver vi ett kapitel i boken som vi kallar livet och sånt där.
Även om det finns en del saker som är mindre roliga här på andra sidan atlanten så väger hela den här grejen naturligtvis över åt det positiva och jag är så glad att jag vi har fått möjligheten att göra detta.
När jag tänker på vad mycket som vi aldrig kommer att få uppleva, se eller lära oss gör det nästan ont.
Jag har nästan inte tid att jobba. Det bästa vore om man fick vara ledig tre till fyra månader så man skulle få tid att åka runt lite.
Något som gör mig frustrerad är den verbala biten på jobbet. Jag skulle vilja studera engelska utanför arbetstid men när ska man klämma in det. Tiden flyger förbi varje dag och man hinner knappt blinka så är det dags att knoppa.

Ja ja, nu över till något helt annat :)

Något som jag brukar göra för att "förbättra" engelskan är att besöka en av operatörerna på jobbet. Man går in och häller upp en kopp av deras bleka java och gaggar. För det mesta så blir det slangord som t.ex. "RFT" (Real fucki´n tight) Det använder man om man har dragit åt en bult riktigt hårt. Sen har vi "BFH" (Big Fucki´n hammer) Stor slägga.. Ni hajar :)

En annan rolig grej är Good shit! Det är något som är riktigt bra, gott osv. Sen har vi "Bad shit". Dåligt, äckligt.
Och så det sista :) baaaad shiiit!!
Det är beroende på hur man säger det och är för det mesta riktigt  "good shit!"

Återkommer med mera :)

God natt!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Jonas West

Hoppas julbordet vi ska på med jobbet med respektive i kväll i Högbo är "Goooooooood shit"

2007-12-14 @ 07:21:28
URL: http://www.kroppsdelar.nu
Postat av: Marko

Du har djupa funderingar kring det vi kallar för livet .. Jag själv får en inre kris när jag tittar på mina tonårs flickor , vart har tiden tagit vägen ? det var ju i går dom var små , när man kunde gulla med dom i vagnen , sängen ... men nu börjar dom bli mer o mer sjävständiga .. ja .. ja då tänker jag mitt eget ålder .. oo
shit
... shit .. där ser jag likheterna med dig Kenny , men vänta när du fått egen knådd.. när den växer upp , ja då kommer du inte undan . Men jag får kram av mina egna små flickor alla fall , och dom är pappas tjejer .. (hagel bössan är laddad) heheheee.. Har det bra där , och hoppas att du fick bra tips angånde SAABEN , silver pilen ..
73 de Marko

2007-12-16 @ 02:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0