Del 4 och sista av Clarks Summit - Springfield - Boston - Bronx - Clarks Summit

Tjo!
Våran sista dag i Boston började vi med en frukost på hotellet, det kändes lite väl snålt inte kosta på sig frukost en enda dag. Någon gång ibland ska man ta sig tid att stanna och lukta på blommorna om ni förstår vad jag menar.
  

Vi åt det som dom kallar continental buffe, det innebär gröt, flingor, yogurt, frukt och juice.
Mätta som aldrig förr checkade vi ut och varvade upp saaben mot dagens första turistattraktion, bunker hill.

   
Här syns en herre som krymper plast som ett vintertäcke på båten. Det ser himla praktiskt ut, och bra!

Bunker Hill ligger i stadsdelen Charlestown och är ett monument över dom som kallade sig patrioter och kämpade mot den engelska kungen och det som dom ansåg vara förtryck. Tiden för detta var 1775 och det var då som den amerikanska revolitionen började. Monumentet har 294 steg upp till toppen och det kändes på sådär direkt efter frukost.

     

Efter en del felkörningar hamnade vi tillslut i Downtown och då hade vi faktiskt en lite incident med lagens Väktare. Vid ett stopplyse såg vi en polispatrull i nästa korsning och då sa jag till min fru: nu är det bäst att du uppför dig för nu är polisen här. Jo jo. Efter ett tag blev det grönt, jag körde igenom korsningen och helt plötsligt hörde vi sirener och så hade ett blinkade blått ljus som närmade sig i rask takt. Tydligen var det vi som var lagbrytarna.. Vi blev stoppade och konstapeln gick fram och knackade på mitt sidofönster. Han hälsade artigt och frågade om vi möjligtvis hade sett en röd skylt. Vi satt och gapade som två fågelholkar och snurrade på våra huvuden som två ugglor, hur vi än tittade så kunde vi inte se den skylt som konstapeln syftade på.
Han förklarade då att det var en stoppskylt som jag skulle stannat vid.
Jaha, nä den skylten såg vi inte och så berättade vi att vi turistade och var från Sverige och nyss kommit till USA osv.
Han tog mitt körkort, registreringshandlingarna och försäkringsbeviset. En stund senare kom han tillbaka och berättade att han hade begränsat straffet och att jag klarade mig undan med en skriftlig varning.

Lite skakis rattade jag vidare och vårat nästa mål var Fenway park som är Boston Red sox hemma arena. Utan GPS är det svårt att hitta i en ny stad och vi försökte flera gånger och spenderade säkert 3 timmar utan att lyckas hitta dit. Kändes lite trist men till slut var det bara att ge upp.
Vi styrde vidare mot ett IKEA som låg söderut från Boston, där åt vi köttbullar med mos, lingonsylt och köpte sill för at ha på det antågande julbordet.

Hemresan blev inte riktigt som vi räknat med. Bilen dog säkert 10 gånger efter motorvägen och sen tycker jag inte att vägskyltarna alltid visar det dom borde och på något sätt blev det fel...
Efter många timmars körning närmade vi oss en bro och allt började kännas väldigt skumt. Enligt kartan så hade vi kommit lite fel och det visade vara till New York. Så som bonus på våran resa hade vi privileget att få passera Bronx by night, över manhattan och vidare hem mot Clarks Summit.

Det tog säkert 3 timmar extra och sådär vid 2 på morgonen rullade vi in i garaget.

Ganska händelserik helg :)

Kenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0