Crazy wheels...

Tjo!

Efter ett uppehåll pga en period av full sysselsättning ska jag försöka bidra lite till bloggen.

Idag efter att vi lämnat av våra besökare vid Newark åkte vi till IKEA på New Jersey sidan och tänkte komplettera hushållet med vissa inventarier.
Dom har kundvagnar av svensk modell och som ni kanske inte har tänkt på så är alla hjul snurrbara i den led som dom är monterade på vagnen.
Den amerikanska motsvarigheten har fasta hjul bak och rörliga fram. När vi nu styrde våran vagn stötte vi på en amerikan som hade problem med den svenska modellen. Detta blev naturligtvis ett laddat känslotillstånd som beskrevs med några väl valda fraser och i finalen av hans verbala angagemang sa herrn: This thing got crazy wheels!

Hi hi,

Efter vi hade fyllt vagnen och betalat styrde jag vår svenska stolthet ut mot bilen. Hur än jag letade gick det inte att ta sig ut till bilen! Efter ett tag hittade jag ett par gallerbås där man kunde låsa in vagnen medans man gick och hämtade bilen. Det var lite magstarkt och jag väntade in Alexandra så hon kunde vakta vagnen då jag hämtade bilen.

Jag antar att det beror på stöldrisk av den svenska vagnen som det är gjort på det här viset. (eller så det för att dom inte vill att någon som inte har körkort på grejerna ska utanför inhängnat område)

Fridens!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Jonas West

Hehe. Ja de amerikanska vagnarna är konstiga att köra.
Det märkte jag då vi var där. Skoj du skrivit på vår blogg. Vi ska nog på 3 års kalas på söndag för Saras systerson Elliot i Uppsala fyller då. Föräldrarna hade frågat honom vilka han ville bjuda på kalas och då hade han sagt 2 kompisar och sen hada han sagt mitt namn. Hedrande ;-) Men vad ger man en 3 åring?

2007-08-08 @ 06:57:20
URL: http://www.jonasochsara.blogspot.com/
Postat av: Jonas West

Du menar wheels va? ;-)

2007-08-08 @ 06:59:40
Postat av: mor

De svenska vagnarna var bättre va! Hur kan det vara jobbigt att köra en svensk variant? Amerikaner verkar inte begripa sig på sånt som är vettigt!?
kram på er

2007-08-08 @ 22:20:21
Postat av: Carola

Nu är vår blogg uppdaterad fru Eld.

2007-08-09 @ 13:44:17
URL: http://familjeneldhhammarstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0