Bonustimmar

Tjo!
Natten belev lång, Jag blev uppringd vid 18 och dom hade stora problem och blev tillfrågad om jag kunde komma in tidigare. 19.30 var jag på jobbet och det var en växellåda som hade havererat. Kopplade ur massa grejer och problemet var nu att växellådan satt fast som berget på axeln. Efter mycket trixande var klockan 22 och mekanikern var tvungen att åka hem eftersom han hade fullt upp med sin son dagen efter.
Så... Det började bli roligt värre nu. Vi hade provat massa olika grejer utan framgång. Iaf så hittade jag en mutter som var hyffsat stor. Ingen aning vad det var för storlek men en 75ans slagnyckel passade perfekt på muttern. Hittade tillhörande gängad stång och gjorde en jättebult av stången och muttern. En annan mutter svetsades fast i hålet i växellådan som axeln satt i och "bulten" gängades in och med en meterlång amerikansk rörtång med hela min vikt på kunde jag få växellådan att röra sig.

Haha! Det var roligt.

Nu var det bara att sätta ihop allt igen....

Vid 05.00 var produktionen igång igen. Det är skoj med mekjobb. Iaf när man får till det.

Jag tror det är ett dåligt tecken när man börjar skriva för mycket jobb relaterat i bloggen.

Fridens!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Jon West

Du donar...och trixar. Inget för mig som är en kontorsråtta... ;-)

2007-08-27 @ 12:17:08
Postat av: mor

Nej, jag tycker det är kul att läsa vad du sysslar med på jobbet, så skriv gärna för mig
kram
mor

2007-08-30 @ 22:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0