Blandad kompott...

För några dagar sen så gjorde jag egen saft på jordgubbar och blandade bär (hallon, björnbär, blåbär, jordgubbar). Den blev jätte god. Efter vi hade silat klart saften så gjorde vi sylt på resterna. Inget får förgås, som Kenny brukar säga... :)

  
  
Dagen efter så gjorde jag egen apelsinsaft för första gången! Det var lite jobbigt då det var så noga med att borsta och få bort allt skit från skalet... Men efter allt arbete med att få rent dom så var det inte så svårt längre.
Lätt som en plätt. Och gott blev det också! Smakade mer apelsin än köpt apelsinsaft. Smakade nästan som färskpressad saft...!?! 
Gav bort en liten flaska till familjen Furhoff, vilket blev en hit! 
Kanske får överraska dom med en flaska till vid tillfälle.


Igår efter jag och Kenny hade varit på gymmet och plågat oss lite så hade vi myskväll med film och popcorn.
Denna gång så poppade vi en ny sorts popcorn, har aldrig sett dessa i Sverige. Men jäklar va goda dom var! Inge hårda alls. De var lite mindre och vitare.
Mmmm va gott det var. Kanske tar med lite sånna till er i Sverige så får ni smaka våra goda poppcorn!




Har köpt hårfärg för att försöka färga mitt hår själv. Är ju lite för snål för att gå till frissan och få det gjort, så jag tänkte försöka göra ett försök själv. Men Kenny får nog assistera mig så att allt går rätt till...
Sen så har jag även köpt blonderings medel för att försöka göra egna slingor också. Får se hur det går. Om det blir jätte fult så får jag väl gå till frissan då då. Men vi ska göra vårt bästa. 
Får försöka lägga ut lite bilder efter vi är klara.


 

När vi var på semester på Cypern för några år sen så köpte vi denna Welcome skylt. Men det är inte förrän nu som den har kommit upp.
Så passande att den är på "rätt språk".






Lite blandade bilder:


Våran framsida



Flaggan sitter fortfarande kvar.



Vem har byggt bo i våran rabatt?



Grannar.



Mer grannar, mer framsida och våran postlåda.



Mer grannar.



Vårat hem.


~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~:~


På fredag så ska vi eventuellt åka till Montreal och hälsa på Per och Linda. Det var ju såå länge sen vi träffade dom nu. Och så har vi ju aldrig varit hem till deras gemensamma hem än, så det skulle ju också vara skoj att se.
Per skvallrade om att de har en pool på baksidan som vi kan bada i när vi kommer... Men jag är ju badkruka, så jag tittar nog bara på.
Och om vi åker dit så ska vi följa med dom på spa på lördag eftermiddag. Skulle vara såå skönt att få spa'a lite.



Nä, nu är det snart dags för sängen.


Ha det så bra
Kramis

//Alexandra



Kommentarer
Postat av: Jon West

Kom igen...kom igen.. i en pool kan man väl inte va badkruka ;-)

2007-08-28 @ 07:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0