Batting cages

Tjo!
Våra besökare och vi åkte ner till en fun park för att driva igenom det amerikanska brännbollstemat ända in till märgen. Batting cages kallas det. Det är en hönsnätsbur med markering för slagplatta och en bollkastare som slungar bollen mot dig och då slår man allt vad man har. Jag har fortfarande träningsvärk men jag tänker smyga mig tillbaka och köra några omgångar till så fort jag har läkt ihop.



Det är inte så dyrt, 60 bollar kostar 5 dollar. Maskinerna är gamla och ibland var man tvungen att hämta funktionärerna för att sparka igång grejerna och ibland fick man kasta sig åt sidan då bollarna blev lite för närgångna.

Fridens!

Kenny


Kommentarer
Postat av: Jonas West

Det där verkar skoj. Skulle jag vilja prova. Fast jag skulle ju vilja ha ett basebollträ i aluminuim här i sverige...
;-)

2007-08-10 @ 12:25:58
Postat av: Jonas West

Idag ska vi nog in på Gävle City och gå ett varv. Men det ser ut att kunna bli regn. Hoppas det inte blir för mycket regn...bara

2007-08-10 @ 12:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0