Italiensk festival

Hojt!

Varje år vid Labor day helgen (som det är nu) är det den italienska festivalen i Scranton. Den såg ut som förra året och det serverades massa mjölmat. Ni vet, pizza, spagetti och andra klibbiga grejer.

 

Den högra bilden är en hela lökar som är doppade i nån mjölsmet och sen friterade.

Finemangs för kranskärlen....

Sen så var det ju alla bakelser. Det verkade som att det finns ett utbud som alla stånden bakade och sålde.

   

Jag provade först en grej som hade en massa olika lager. Det var fyllning varvat men något som liknade wienerbröd. Fyllningen var smörkräm och glasyren var riktigt söt.

Den andra bakelsen var typ en chokladtårta.

Min fru bakar minst lika bra om inte bättre så jag blev inte så imponerad. Det var ju gott men inget speciellt.

Det var väl inte en så tokig kväll ändå. Lite ensamt.

   

Nu så ska jag stretcha och sen blir det sova.

Fridens!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Marie

Hm, spännande saker de hade.

Men... doppa lök i en smet och sen fritera? Eew... det lät inte tilltalande.



Kan förstå att det känns ensamt där borta nu när Alexandra och Isabella är här.

Man känner lite detsamma när jag och Mattias kanske inte ses på några dagar - fast det kanske är lite annorlunda på ett sätt - men ensamt är det.



Ha de bror, ta hand om dig

Kram

2009-09-06 @ 11:28:09
URL: http://quinitha.blogg.se/
Postat av: mor

Ja, intressanta bakelser, men jag håller med dig, din fru kan lika bra hon.

Ser fram emot fredag, då vi får träffa de dina i Mora. Ska bli kul att se hur mycket lilla fröken har vuxit. Jag kommer att ta MASSOR MED KORT.



KRAM MOR

2009-09-09 @ 17:59:48
Postat av: Isabella

Hej Pappa!!



Jag och mamma saknar dig jätte mycket. Men nu är det bara en vecka kvar tills vi kommer hem igen.

Passa på och krya på dig när vi är borta.



Vi älskar dig!!!

2009-09-09 @ 22:22:12
URL: http://kennyoalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0