Kallare och kallare

Tjo!
Nu börjar det kännas att hösten har kommit då det har blivit mycket kallare och vi har till och med haft minusgrader en natt.
Det finns några som åker skidor på jobbet som berättat att skidbackarna försöker öppna i mitten på November. Det är från mitten av November och fram till nyårshelgen som dom tjänar pengar. Resten av året är bara vinst. Skulle det vara snöbrist i December blir det ekonomiska svårigheter. 25 minuter norr om Clarks Summit ligger Elk mountain som ska vara i storlek som Sälen. Det här området i Pennsylvania ligger mitt i mellan dom snörika områderna i norra USA och dom regniga vintrarna i mellersta och södra USA. Vissa vintrar har massor av snö och andra regnar bort.
Här om dagen blev jag stoppad då jag var på väg hem av en på jobbet. Han var ivrig och förhörde mig om vi åkte slalom, han åkte tydligen mycket skidor och hade många järn i elden visade det sig. Förutom att jobba heltid så sysslade han med att förmedla fastigheter och hade en egen skiboot (slalompjäxa) tillverkning. Hans skiboot är den enda tillverkade i USA. Alla andra har flyttat till Kina. Pjäxorna är en typ som görs unikt efter din fot och balanserar fot och benvinkel för bästa komfort och för att underlätta åkningen.

Så, vi kom fram till att våra familjer måste åka iväg tillsammans nån helg franöver då snön är här och åka lite skidor. 5-6 timmars körning här ifrån finns riktigt stora anläggningar. Vi börjar väl med något i närheten.

Ha de!

Kenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0